برترین نرم افزار های معماری

شاید برایتان سوال باشد که شرکت های برتر معماری جهان از چه نرم افزار هایی استفاده می کنند؟ یا اینکه در حال حاضر مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزار های معماری کدامند! اگر قصد مهاجرت دارید , یا اینکه می خواهید اصلی ترین نرم افزار های معماری را در جهان بشناسید و یا اولویت بندی نرم افزار های معماری را برای یادگیری بدانید , حتما تا انتها این مقاله را بررسی کنید.

آیا تا به حال فکر کرده اید که برای استخدام در ۵۰ شرکت برتر معماری در جهان چه مهارت های نرم افزاری و مجوزهایی لازم است؟
کمپانی blackspectacles بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ پس از بررسی ۹۲۸ آگهی استخدام در ۵۰ شرکت برتر معماری , نتایج بدست آماده برای مهارت استخدام در این شرکت را به صورت اینفوگرافی زیر  منتشر کرده است.
_
_
به طور خلاصه ، برای مهارت های نرم افزاری ، بیش از ۷۰٪ مشاغل معماری به مهارت Revit نیاز دارند و بیش از ۵۰٪ هنوز به مهارت های اتوکد نیاز دارند. مهارت شماره ۳ نرم افزار مورد نیاز Sketchup است. و جالب است بدانید نرم افزار ۳dmax جایگاه چهارم آن هم بعد از فتوشاپ را بدست آورده! این نشان می دهد که
بسیاری از شرکت های معمار ما برخلاف آن چیزی که در دنیا در حال اتفاق است عمل می کنند یعنی شیوه قدیم مدلسازی CAD , به جای BIM و این نه تها باعث عملکرد ضعیف طراحی و اجرا می شود بلکه پیروی از سیستم CAD نسبت به BIM چه از لحاظ نیروی کار و پیشروی طراحی پروژه و چه از لحاظ اجرای پروژه هزینه های بسیاری را به دنبال خواهد داشت در صورتی که پیروی از سیستم BIM بسیاری از هزینه های طراحی و اجرا را کم خواهد کرد!
در سال ۲۰۱۶ به بعد پس از بررسی بین ۱۰۰ شرکت معماری برتر آمار کمی متفاوت تر به نظرمی رسد و روند صعودی برای نیاز به نرم افزار Revit بیشتر شده است.
_
_
نمودارها کاملا نشان می دهند که سیستم Bim اولویت طراحی و مدلسازی شرکت های برتر معماری قرار دارد به همین دلیل است که اهمیت نرم افزار Revit روز به روز برای شرکت های معماری بیشتر می شود تا حدی که بدون استفاده از Revit, شرکت ها نیاز دارند که برای طراحی یک پروژه چندین برابر نیروی بیشتری باید استخدام کنند!
_
_
برهمین اساس در حوزه یادگیری و کسب یادگیری مهارت برای استخدام , سه نرم افزار اول این نمودار به ترتیب بیشترین تقاضا برای آموزش را بین کاربران مختلف در سراسر جهان نیز دارد که نرم افزار Revit بیشترین تقاضای یادگیری را بین دانش آموختگان رشته معماری و ساختمان دارد.
_
_
در زمستان ۲۰۱۵ کمپانی G2 Crowd گزارشی را مبنی بر استفاده نرم افزار های bim و Cad منتشر می کند. این گزارش بین ۱۸۰ نفر از طراحان و متخصصان حرفه ای این نرم افزارها صورت گرفته که پارامتر های تعیین کننده آن (سهم بازار و تأثیر اجتماعی و  عملکرد) می باشد. بر این اساس نرم افزارهای منتخب در چهار جایگاه اصلی با نام های “رهبر” ، “عملکرد بالا” ، “رقیب” یا “جایگاه مناسب،” تعریف شده اند.Revit و AutoCAD  به عنوان رهبر گروه را نشان داده است که رضایت مشتری را در عین حفظ حضور قدرتمند در بازار فراهم می کند.Vectorworks ، ArchiCAD و DataCAD به عنوان مجری قوی با حضور متوسط ​​در بازار مشخص شدند.اتوکد MEP و اتوکد معماری از حضور در بازار بالایی برخوردار هستند در حالی که سطح رضایت مشتری نسبتاً کمی را ارائه می دهند و خب آنها را به عنوان مدعی مشخص می کنند.
سایر یافته های G2 Crowd نشان می دهد که بازرسان با استفاده از نرم افزار BIM طراحی ساختمان و انتخاب نرم افزار خود را مطابق با نیازهای خود به طور متوسط ​​۸۶٪ می دانند و ۸۵٪ از منتقدان احتمالاً محصول انتخابی خود را به دیگران توصیه می کنند.
_
لینک منابع:
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *